24.3.18

Dr. Jekyll y el Hombre Lobo (1972)



A máme tu další v pořadí šestý díl lykantropické série.  Tentokrát na režisérské stoličce seděl ostřílený Argentinec León Klimovsky , který s Naschym natočil povedené kousky jako La Noche de Walpurgis (1971) zombie flick La Rebelión de las muertas (1973) či mix gialla/poliziesca (na Španělský způsob samozřejmě:-) Muerte de un quinqui (1975). Dr. Jekyll y el Hombre Lobo jak již z názvu vypovídá, kříží osudy vlkodlačího hrdiny s populární a mnohokrát natočenou tématikou Doktora Jekylla/Pana Hyda. Příběh začíná svatební cestou novomanželského páru postaršího boháče Imreho, který se rozhodl vzít svou mladou a krásnou mrdnu Justine do svého rodného kraje, tajemné Transylvánie kde hodlá své milé ukázat krásy svého rodiště a položit květiny na hrob dávno zesnulých rodičů. I přes varování místního hostinského že okolí hřbitova je nebezpečné místo se nenechají odradit. Samozřejmě jsou přepadeni lupiči, Imre je ubodán a Justine by jistě byla zneuctěna smradlavými burany, kteří si evidentně dle zjevu užívali v životě maximálně se stádem ovcí, když tu se náhle zjeví náš namakaný hrdina Waldemar (v mládí byl Naschy kulturista) a bídáky zlikviduje, až na jednoho který přísahá pomstu. Waldemar si omámenou Justine, odnese v náručí do svého černého hradu.

 Tak začíná tento kousek, který se od počátku pyšní dobře budovanou atmosférou. Film je rozdělen na dvě části. První se odehrává v již zmíněné Transylvánii a druhá v Londýně. Ta Londýnská trochu ztratí na atmosféře ale jen do chvíle než se Naschy převtělí do Pana Hyda který si tuto sadistickou polohu evidentně užil. Klimovsky dokázal i přes nesourodný děj udržet film pohromadě. Fanoušek se může těšit na goticky laděnou atmosféru starého hradu, povedené masky , laboratoř , krev, nahotu a neopakovatelného kouzla eurohorroru let sedmdesátých. Na Shirley Corrigan (Justine) je skutečně pěkný pohled a Naschy již tradičně strhne svým charismatickým zjevem.Ve vedlejších rolích zaujme z podobných produkcí známí Jack Taylor jako Dr. Jekyll a krásná avšak žárlivá Marta Miller jako doktorova asistentka či Luis Induni jako loupežný vidlák. Hudební složka je též velice povedená. I přes mírně slabší rozjezd druhé půle vřele doporučuji každému správnému milovníkovy starých horrorů. 

7,5/10

8 komentářů:

Oik řekl(a)...

Luis Induni tu není šerif? :D
Zajímavý, Shirley Corrigan jsem podle čsfd viděl ve třech filmech, ale ani v jednom pravděpodobně nehrála dostatečně výraznou postavu, abych si ji zapamatoval. Ale takhle na obrázku je na ni skutečně pěkný pohled, příště si jí v něčem všimnout zkusím ;)

Nejsem robot. (A u komentování tvého blogu bych to zkusil změnit na "nejsem vlkodlak" - kdyby to šlo.) :D

Erl řekl(a)...

Teď mě napadlo, jaká je škoda, že nějaký díl neodehrává v kulisách Divokého Západu :-D. Ale ještě je přede mnou díl odehrávající se v Japonsku. Na to jsem velice zvědav:-). A máš pravdu, pro příště do toho vložím více emocí :-D

Oik řekl(a)...

S tím robotem jsem narážel na CAPTCHu, kterou musím zaškrtnout, abych mohl komentovat, a zrovna dneska jsem to musel udělat asi třikrát, protože jsem to blbec zaškrtl rovnou než jsem začal psát ;)

Oik řekl(a)...

Jo, koukal jsem, že Eyeball se ti líbil ;)

Erl řekl(a)...

Aha :-D No vidíš jak sem mimo. Jo Eyeball pobavil. Dostal sem přesně co jsem očekával. Tvůj článek to pěkně shrnul. Zábavná oddechovka bez větších uměleckých ambicí. Ideální giallo na pozdní odpoledne :-). Jen ty herečky nemusel být takové šeredy. Takový hrubý nedostatek neodpustím ani Lenzimu :-D.

Oik řekl(a)...

Jono, tam se dalo koukat akorát na Richardsonovu manželku. Jak jsem u sebe psal, škoda, že tam místo Brochardové nehrála Edwige, vidět ji POZOR SPOILER coby jednookou vražedkyni by byla docela prdel :D

Erl řekl(a)...

Edwige mňam ..:-D Já ti doporučím Sette scialli di seta gialla (1972 v netradiční úloze Anthony Steffen jako slepý piansita. Giallo zábavovka navíc slušně natočená.

Oik řekl(a)...

Na Steffena v giallu jsem zatím nějak neměl moc chuť. Jak vím, jak dřevěnej byl ve westernech, vždycky mě zaráží, jaké role dostával v giallech (třeba šílený hrabě). Tenhle film někde na disku mám, ale myslím, že jsem k němu nesehnal titulky. Ale koukám, že je v tom právě Shirley Corrigan, tak tam snad už bude ke všimnutí :D